Google Analytics - počítadlo návštěvnosti

7. 6. 2020

Dříve se na webech používalo počítadlo návštěv, kdy na webu mohl uživatel vidět obrázek, který ukazoval počet uživatelů k danému dni a celkový počet uživatelů, kteří web navštívili.

Dnes bude řeč o něčem trochu jiném, a to o počítadle návštěvnosti neboli analytickém nástroji Google Analytics (často marketéry zkracováném na GA), který měří počet návštěv na konkrétní webové stránce. Data z nástroje nejsou dostupná všem uživatelům na internetu, ale pouze těm, kteří mají přístup do účtu Google Analytics pro danou webovou stránku.

Google Analytics zaznamenávají nejen počet návštěv v průběhu dne na webu, ale také počet stránek, které uživatel navštíví za jednu návštěvu, a jak dlouho zůstane na stránce. Díky tomuto nástroji můžete zjistit více informací o návštěvnících webu (jejich věk, pohlaví, z jakého jsou města, z jakého zařízení navštěvují webovou stránku) a jaké stránky na webu uživatelé nejčastěji navštěvují. Google Analytics měří i složitější věci, jako je počet objednávek a jejich hodnotu nebo otevření formuláře a jeho odeslání. Z dat se také můžete dozvědět, odkud uživatelé na váš web přišli. Jestli přišli z vyhledávání na Googlu, nebo proklikli reklamu na Facebooku. V GA můžete analyzovat další akce uživatele na webu, např. jaký konkrétní produkt si uživatel během dané návštěvy koupil na e-shopu.

Jak získáte počítadlo pro svůj web?

Nejdříve si musíte založit účet v Google Analytics. Potom je nutné vložit speciální kód, který najdete v Google Analytics, do webu (buď ho do kódu vloží přímo programátor, nebo marketingový specialista do Google Tag Manageru, případně ho zkopírujete do administrace webu).

Google Analytics je nástroj zdarma, který by neměl chybět na žádném webu. Kromě vložení kódu Google Analytics je důležité nástroj správně nastavit, aby měřil ty cíle, které potřebujete. Dobře nastavené Google Analytics vám pomohou správně vyhodnocovat vaše aktivity na internetu a vy budete mít přehled, do jakých aktivit dává smysl investovat.

Chcete se soustředit na své podnikání, a ne trávit hodiny studováním online marketingu?

Ozvěte se mi. Domluvíme se, jak vám mohu pomoci na internetu zviditelnit vaše podnikání.